AMAREYA THEATRE & GUESTS

migrujące historie kobiet

JAPAN AND POLAND TOUR 2018 | TRASA JAPONIA – POLSKA 2018

Migrujące historie kobiet - to hasło przewodnie nadchodzących prezentacji zespołu Amareya Theatre & Guests, który rusza w trasę razem z kobietami reprezentującymi mniejszości etniczne od Grenlandii do Hokkaido.

Już w październiku 2018 trójmiejski zespół Amareya Theatre & Guests zawita do Japonii, gdzie zaprezentuje dwa premierowe spektakle: Deadman Eating Watermelon, który na specjalne zaproszenie pokazany zostanie w ramach wydarzenia Bunt ciała - 50 lat po Niukutai no Hanran - Hijikata Tatsumi to Nihonjin w Tokio oraz Ainu Moshir - Ainu Womb - historie kobiet z ludu Ajnu, przygotowanego w ramach warsztatów herstoryczno-tanecznych z kobietami z ludu Ajnu w Sapporo. W Polsce, natomiast, pokaże nową odsłonę nagradzanego spektaklu Nomadka z udziałem artystek z ludu Ajnu.

 

PROGRAM TRASY

5.10.2018 - TOKIO – premiera „Deadman Eating Watermelon” (スイカを食べる死者, Suika wo taberu shisha) – w ramach Bunt ciała - 50 lat po Niukutai no Hanran - Hijikata Tatsumi to Nihonjin,Hijikata Archive - Keio University Art Center

6-12.10.2018 - SAPPORO - „Ainu Moshir - Ainu Womb – historie kobiej z ludu Ajnu” - warsztaty i premiera z udziałem kobiet z ludu Ajnu; prowadzenie warsztatów: Katarzyna Pastuszak, Monika Popow, Aleksandra Śliwińska

18.10.2018 - KRAKÓW - „Nomadka" z udziałem m.in. Louise Fontain, Utae Ehara, Tsugumi Matsudaira w ramach konferencji poświęconej Bronisławowi Piłsudskiemu i jego badaniom nad ludem Ajnu - Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

23.10 - GDANSK - „Nomadka” - Nowa Synagoga

27.10 - POZNAN - „Nomadka” - Teatr 8 Dnia 

 

Amareya Theatre & Guests to polski teatr tańca, łączący japoński taniec butoh i taniec współczesny. W swoich nagradzanych spektaklach (Nagroda Publiczności na Festiwalu PESTKA w 2017 roku, za spektakl Nomadka;dwukrotna nominacja do nagrody Splendor Gedanensis) porusza tematykę tożsamości, znaczenia indywidualnej historii oraz wzmocnienia głosu grup wykluczonych. Amareya Theatre&Guests występował m.in. we Francji, Grenlandii, Izraelu, Turcji, Rosji, Norwegii oraz, wielokrotnie, w Japonii. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deadman Eating Watermelon to spektakl podejmujący temat ojca jako figury „obecnego/nieobecnego”. W spektaklu wystąpi Katarzyna Pastuszak i Aleksandra Śliwińska – artystki Teatru Amareya od lat zgłębiające tajniki biografii Hijikaty Tatsumiego i jego Ankoku butoh Hijikaty. Inspiracją i tkanką spektaklu będą m.in. wspomnienia o ojcach obu artystek - postaciach trudnych, często nieobecnych, zawieszonych pomiędzy życiem i śmiercią.

Ainu Moshir - Ainu Womb - historie kobiet z ludu Ajnu to efekt współpracy ze Stowarzyszeniem Kobiet Ajnu w Sapporo - mniejszości etnicznej żyjącej na północy Japonii. Lud Ajnu, posiadający swoją własną kulturę oraz język, jest równocześnie jedną z najbardziej dyskryminowanych grup w japońskim społeczeństwie. Podczas warsztatów herstoryczno-tanecznych kobiety Ajnu oraz polskie artystki opowiedzą o swoich doświadczeniach oraz tworzeniu kobiecej wspólnoty. W połączeniu dwóch języków - tradycyjnej kultury Ajnu oraz tańca współczesnego - powstanie wspólny spektakl, który stworzyć ma przestrzeń porozumienia ponad kulturowymi podziałami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nomadka to interdyscyplinarny projekt performatywny dotykający problemu przesiedlenia, migracji i dyskryminacji. Jego osnową jest historia Louise Fontaine, Grenlandki, która jako dziecko, wraz z tysiącami innych dzieci, została deportowana do Danii. Nomadka to również symboliczna przestrzeń dla wszystkich szukających swojej zagubionej tożsamości. W nowych odsłonach pokazywany jest w różnorodnych kontekstach kulturowych z udziałem artystów pochodzących z różnych krajów. W ten sposób projekt staje się transkulturową podróżą poprzez kultury, ich języki i symbole, opowiadając równocześnie o jednoczących ludzi doświadczeniach. Podczas najnowszej trasy Amareya Nomadka zagrana zostanie z udziałem artystek z ludu Ajnu. 

 

Partnerzy: Instytut Adama Mickiewicza (culture.pl), Instytut Polski w Tokio, Miasto Gdańsk, Hijikata Archive Keio University Art Centre (Tokio), Centre for Environmental and Minority Policy Studies (Sapporo), Pirka Kotan - Ainu Cultural Centre, Ainu Women's Association.

 

 

 

 

 

 

 

Specjalne podziękowania dla: prof. Hiroshiego Maruyamy, prof. Morishity Takashiego, Ryoko Tahary i Ainu Women's Association, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.

 

 

Amareya_LAB
intensywne warsztaty improwizacji tanecznej
22-28.07.2018, Gdańsk, Nowa Synagoga Zapraszamy na AMAREYA_LAB, czyli intensywne warsztaty improwizacji tanecznej z Teatrem Amareya, których tematem będzie poszukiwanie autentycznego, „źródłowego” tworzywa ruchowego. Podczas tygodniowego procesu będziemy pracowali nad pogłębianiem świadomości ciała i jego uwrażliwieniem. Kolejnym etapem będzie improwizacja mająca na celu docieranie do autentycznego, „źródłowego” tworzywa ruchowego. Improwizacja, która stanowi sedno Amareya_lab, jest narzędziem pomagającym uwolnić ekspresję, a także metodą redefinicji koncepcji ciała, człowieka, przestrzeni wokół nas. Jest ona także sposobem na wyostrzenie percepcji i niebanalne bycie „tu i teraz”. AMAREYA_LAB skierowany jest do osób w każdym wieku, które pragną rozwijać swoje umiejętności ruchowe i performatywne i nie boją się otwarcia na nowe doświadczenia. Prowadzenie: Katarzyna Pastuszak
Termin: 22-28.07.2018, godz.18:00-21:00
Miejsce: Synagoga Nowa, Gdańsk-Wrzeszcz, ul. Partyzantów 7
Koszt warsztatów: 200,- (normalny); 140,- (dla członków Amareya_lab)
Obowiązują zgłoszenia: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem +48 605228391

„Where you are when you don't know where you are is one of the most precious spots offered by improvisation. It is a place from which more directions are possible than anywhere else. I call this place a Gap. The more I improvise, the more I'm convinced that it is through the medium of these gaps – this momentary suspension of reference point – that comes the unepected and much sought after 'original' material. It's 'original' because its origin is the current moment and because it comes from outside our usual frame of reference.”
(Nancy Stark Smith, „Taking No For An Answer”, Contact Quarterly, Vol XII no 2, 1987, p. 3)

15.06.2018 / PREMIERA SPEKTAKLU "CZTERY" / koprodukcja Teatr Amareya i Teatr A Part

 Scenariusz i reżyseria: Marcin Herich

Współpraca choreograficzna: zespół

Występują: Daniela Komędera, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Monika Wachowicz

Muzyka: Angel, Kato Hideki, Mr Geoffrey & JD Franzke

Konsultacje oświetleniowe: Bartosz Gburek

Premiera: 15.06.2018, 24. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part, Katowice 

Czas trwania: 40 min.

 

Cztery performerki. kobiety, osoby, ciała.

Cztery w Japonii i Korei jest homofonem słowa „śmierć”.

W kulturze europejskiej jest liczbą człowieka, symbolizuje materię i doczesny porządek.

Cztery strony świata, cztery pory roku i cztery żywioły.

Czterej jeźdźcy Apokalipsy.

Cztery rzeczy nienasycone: otchłań, łono niewiasty, ziemia i ogień.

 

30.11-9.12.2017 / JAPAN TOUR 

“NOMADKA” ponownie w Japonii

30.11–1.12 – 2 prezentacje spektaklu “Nomadka” w Sapporo Pirka Kotan w ramach International Conference on Ethnic Minorities w Centre for the Environmental and Minority Policy Studies (Cemipos/Sapporo)

2-3.12 – udział zespołu Amareya Theatre & Guests w wydarzeniach International Conference on Ethnic Minorities w Centre for the Environmental and Minority Policy Studies (Cemipos/Sapporo)

8-9.12 – 2 prezentacje spektaklu “Nomadka” w Sanaizaka Studio w Tokio w ramach projektu pt. “Theatre of Testimony 2017- Amareya Theatre and Guests (Poland) + Gekidan Kaitaisha (Japan)” organizowanego przez Gekidan Kaitaisha (Tokio)

 

PAŹDZIERNIK - LISTOPAD 2017

wtorek, 17 październik 2017

22-26.11 / BUTOH_LAB

prowadzenie: Katarzyna Pastuszak

28th International Congress on Creative Drama in Education Antalya (Turcja)

ZOBACZ VIDEO - BUTOH LAB

 

28.10 / IT'S A DIFFERENT KIND OF SKIN

BERLIN Zentrum fur Kunst und Urbanistik w ramach Modular Relations Conference and SONICA Berlin

Simone Basani, Alice Ciresola, Katarzyna Pastuszak, Dana Chmielewska, CSW Łaźnia

WIĘCEJ INFORMACJI

 

22.10 / NOMADKA (nowa wersja)

Klub Żak / Teatr na Nowe Czasy vol. 4 organizowany przez Fundację Pomysłodalnia

ZOBACZ TRAILER: NOMADKA

OBSERWUJ NA FACEBOOKU 

 

17.10 / SQUARE DANCE-PREPARACJA 

w ramach Festiwalu All About Freedom - Ogród Powolności

OBSERWUJ NA FACEBOOKU

 

19.10 / PERFORACJE: pamięć wody

Prezentacja projektu na Ogólnopolskiej Giełdzie Projektów - Gdynia POBIERZ PROGRAM

ZOBACZ VIDEO - PERFORACJE: PAMIĘĆ WODY

 

 

PAŹDZIERNIK - LISTOPAD 2016

czwartek, 13 październik 2016

NAJBLIŻSZE SPEKTAKLE - Amareya Theatre & Guests

"Z wody" - Aurora Lubos - fot. Maciej Sierpień

 

21-24.10 - "PERFORACJE: PAMIĘĆ WODY" - WL4 Gdansk 

25-27.10 - Warsztat Butoh / Yuko Kawamoto - Klub Zak Gdansk

29-30.10 - "Kantor_Tropy: COLLAGE" - Klub Zak Gdansk

4.11 - "Nomadka" - ZOK Nowy Dwor Gdanski

5-6.11 - "Kantor_Tropy: COLLAGE" - Teatr 8 Dnia Poznan

7-9.11 - warsztaty Yuko Kawamoto & Katarzyna Pastuszak - Teatr 8 Dnia Poznan

15.11 - "Kantor_Tropy: COLLAGE" - Krotoszynski Osrodek Kultury Krotoszyn

17.11 - "Kantor_Tropy: COLLAGE" - Nowohuckie Centrum Kultury Krakow

Prezentacje "Kantor_Tropy: COLLAGE" sa możliwe dzięki współpracy z Polskim Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu "Scena dla Tańca"

 

Więcej info:

Perforacje: Pamięć wody: https://web.facebook.com/events/1818712168416081/ 

Kantor_tropy : COLLAGE : https://web.facebook.com/events/331009543910530/

PERFORACJE: PAMIĘĆ WODY

piątek, 02 wrzesień 2016

 

 

Projekt Amareya Theatre & Guests i artystów z Polski i Japonii - instalacje, performance, warsztaty

Projekt „PERFORACJE: PAMIĘĆ WODY” to pierwsza odsłona cyklicznego projektu wydarzeń artystycznych i animacyjnych, który realizowany będzie przez Stowarzyszenie Amareya Art i zaproszonych do współpracy wybitnych artystów z Gdańska, Polski i zagranicy oraz lokalnych partnerów instytucjonalnych. Tytuł „Perforacje” odnosi się do wielofunkcyjnego działania „perforacji” - tworzenia otworów, z drugiej zaś strony odnosi się do „racji” - impulsu, przyczyny, prawdy, które mogą w nasze życie wnieść dzieła sztuk performatywnych. Cykliczne wydarzenie pod nazwą „Perforacje” zakłada tworzenie symbolicznych otworów w otaczającej rzeczywistości. „Perforacje” to nowe wydarzenie na mapie kulturalnej Polski pozwalające tworzyć i promować nowe dzieła sztuki performatywnej powstałe we współpracy wybitnych artystów z Gdańska, Polski i zagranicy, a także umożliwiające marginalizowanym grupom społecznym aktywność artystyczną i kulturotwórczą.

Pierwsza odsłona projektu nosi tytuł „PERFORACJE: PAMIĘĆ WODY” i polega na interdyscyplinarnym podjęciu tematu wody – jednego z głównych zasobów Miasta Gdańsk, który tworzy jego niepowtarzalny charakter i jest budulcem tożsamości lokalnej. Woda znajdująca się w podtytule projektu w oczywisty sposób wiąże się także z Obchodami 1050. Rocznicy Chrztu Polski. Ważną inspiracją dla pierwszej edycji projektu „Perforacje” jest także książka japońskiego badacza Masaru Emoto zatytułowana „Woda – obraz życia”, a także trudny temat wspomnień osób, które przeżyły katastrofę tsunami w 2011 w Japonii i wspomnień uchodźców, dla których woda była jedyną drogą ucieczki.

 

MAJ 2016

 

Kantor_Tropy 2016 - Scena dla Tańca

 

 

Projekt „Kantor_Tropy 2016 - Scena dla Tańca” obejmuje ponad 15 prezentacji spektaklu „Kantor_Tropy: COLLAGE” w reżyserii Katarzyny Pastuszak i w wykonaniu kolektywu Amareya Theatre & Guests z udziałem japońskich tancerzy butō - Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Ichi Go, Rui Ishihara, artystek Teatru Amareya (Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska, Katarzyna Pastuszak), tancerki Danieli Komędery oraz aktorów/tancerzy - Jana Grządzieli i Przemysława Jurewicza. Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Spektakl ten powstał w 2015 roku w ramach polsko-japońskiego projektu „Kantor_Tropy”, który w rankingu Gazety Świętojańskiej, podsumowującym Rok Teatralny 2015 na Pomorzu, zdobył wyróżnienie za najlepszy koncept.

Partnerami projektu „Kantor_Tropy 2016 - Scena dla Tańca” są: Teatr Ósmego Dnia Poznań, Teatr im. A. Mickiewicza Częstochowa, Teatr Polski w Bielsku-Białej, Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki, Katowice Miasto Ogrodów - Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek, Chorzowskie Centrum Kultury, Ośrodek Kultury w Drawsku Pomorskim, Nowohuckie Centrum Kultury Kraków, Synagoga Nowa Gdańsk-Wrzeszcz, licea trójmiejskie.

 

Harmonogram pokazów:

6.05 Katowice Miasto Ogrodów - Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek

8.05 Opera i Filharmonia Białystok

10.05 Teatr Polski Bielsko-Biała

13.05 Teatr im. A. Mickiewicza Częstochowa

14.05 Centrum Kultury - Chorzów

16.05 Teatr 8 Dnia - Poznań

18.05 Centrum Kultury Drawsko Pomorskie

1-18.11 - Nowohuckie Centrum Kultury - Kraków, Żuławski Ośrodek Kultury - Starogard Gdański, Synagoga Nowa Gdańsk-Wrzeszcz

 

3-5.03.2016 
godz.17.00-20.00

Amareya_LAB - LABORATORIUM CIAŁA I RUCHU (warsztaty)

 

Miejsce:
 Centrum Amarant, ul. Słowackiego 19-21, 60-822, Poznań

https://www.facebook.com/events/919089524833420/

12-13.03.2016 


Amareya_LAB- LABORATORIUM CIAŁA I RUCHU (warsztaty)

 

Termin i godziny zajęć: 12.03 – godz. 17.00-20.00; 13.03 – godz. 15.00-18.00

Miejsce: Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży, ul. Wietora 15, Kraków

 

SPEKTAKLE

11.03„Yameru maihime_prologue” - Katarzyna Pastuszak/Joanna Duda oraz promocja książki „Ankoku butôHijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie” - Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej “Manggha” Kraków

 

14.03 „Pusty dom” - Agnieszka Kamińska/Katarzyna Pastuszak - Instytut Teatralny Warszawa

 

16.03 „Track(s)” - Joanna Duda/Katarzyna Pastuszak - Festiwal KLAMRA Toruń

 

4-12.04 „Yameru maihime_prologue” - Katarzyna Pastuszak/Joanna Duda - pokazy w Turcji

Amareya Theatre & Guests w podsumowaniu ROKU TEATRALNEGO 2015 NA POMORZU:

 

Subiektywne podsumowanie roku teatralnego na Pomorzu, a tam Amareya Theatre & Guests:
- Wydarzenie roku: "Kantor_Tropy"
- Najlepszy spektakl off-off: "Kantor_Tropy: Collage" i "Ofelia_remix" - Teatr Amareya & Guests
- Najciekawszy koncept: "Kantor_Tropy"
- Człowiek teatru - Katarzyna Pastuszak

Dziękujemy

Typowali: Katarzyna Wysocka (pomorzekultury.pl), Piotr Wyszomirski (gazetaswietojanska.org)

http://www.gazetaswietojanska.org/index.php?id=2&t=1&page=51560

 

Teatr Amareya znów w Japonii!

poniedziałek, 17 sierpień 2015

Teatr Amareya znów w Japonii!

 

sierpień- wrzesień 2015

 

Po zeszłorocznym sukcesie w Tokio, na Grenlandii, w Izraelu i Rosji, trójmiejski Teatr Amareya znów będzie miał okazję pokazać swój spektakl w Kraju Kwitnącej Wiśni.

http://japonia-online.pl/news/3276 

W sierpniu i wrześniu Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda wystąpią ze spektaklem „EXTRACTS from Yameru maihime” na dwóch międzynarodowych festiwalach w Japonii. W dn. 20.08 zaprezentują się na Butoh International in Minato organizowanym przez Hijikata Tatsumi Archive – Keio University Art Centre w Tokio, a w dn. 01.09 na Tohoku Fringe Festival w Aomori. Ponadto w dn. 19.08 Katarzyna Pastuszak poprowadzi także autorskie warsztaty taneczne z muzyką na żywo Joanny Dudy. Natomiast 21.08 w Hot Buttered Club w Tokio odbędzie się solowy koncert Joanny Dudy zatytułowany „KOT - QU - KO - RA”.

Festiwal Butoh International w Tokio i festiwal Tohoku Festival Fringe w Aomori (Japonia) to wydarzenia o międzynarodowej randze organizowane przez Archiwum Hijikaty Tatsumiego na Uniwerystecie Keio w Tokio, organizację badawczą Portfolio Butoh oraz Muzeum Terayamy Shujiego w Aomori.

Zaproszenie Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy wiąże się z wieloletnią współpracą Teatru Amareya ze środowiskiem japońskim oraz z faktem opublikowania przez Katarzynę Pastuszak książki pt. „Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”, która jest zapisem wieloletnich praktycznych i teoretycznych badań tańca buto prowadzonych przez dr Katarzynę Pastuszak. Warto dodać, że spektakl „Yameru maihime_prologw wykonaniu gdańskich artystek jest bezpośrednio zainspirowany twórczością Hijikaty Tatsumiego. Spektakl ten miał premierę w maju 2015 i realizowany był w ramach „Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańsk”.

Pobyt Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy w Japonii wiąże się także z przygotowaniami do dużego
polsko-japońskiego projektu „Kantor_Tropy”, który Teatr Amareya realizuje we współpracy z Theatre X w Tokio i wybitnym choreografem – Saburo Teshigawarą oraz innymi artystami japońskimi. Premiera projektu „Kantor_Tropy” planowana jest na październik 2015 w Nadbałtyckim Centrum Kultury i Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.
Podczas pobytu w Japonii w dn. 17.08-5.09.2015 oprócz czynnego udziału we wspomnianych festiwalach, Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda odbędą spotkania robocze z koproducentką projektu „Kantor_Tropy” - Panią Misako Ueda (Theatre X, Tokio) oraz Saburo Teshigawarą, Rihoko Satoh i pozostałymi artystami japońskimi zaangażowanymi w projekt. Podczas pobytu w Japonii gdańskie artystki wezmą także udział w 8. Seminarium dotyczącym Tadeusza Kantora organizowany przez Theatre X w Tokio w dn. 23.08.2015. Seminarium odbywa się w ramach festiwalu „Tadeusz Kantor GoEnNen Performance Festival 2015”, na którym w grudniu gdańskie artystki zaprezentują projekt “Kantor_Tropy”.

16.05 WEEKEND JAPOŃSKI w Gdańskim Tearze Szekspirowskim - g. 17:00

Wykład pt. „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego” i promocja książki „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie” (Universitas, Kraków 2014);

Więcej info:

http://www.teatrszekspirowski.pl/article/repertuar/maj//index.php?id_item_tree=7ebc485f21c2555bbd1fde42dcd9c1cb

23.05 „ Butō- piękno pod powierzchnią ciała" - FESTIWAL KROKI (Kraków)

Performance solowy Katarzyny Pastuszak oraz udział w panelu „Butō – piękno pod powierzchnią ciała” – spotkanie połączone z promocją wydawnictw poświęconych butō z udziałem Katarzyny Pastuszak, Magdaleny Zamorskiej, Julii Hoczyk, Anity Zdrojewskiej, prowadzenie: Katarzyna Bester /Pauza in Garden/; FESTIWAL KROKI (Kraków)

Więcej info: http://www.mos.art.pl/spektakl/pl/605/-but-piekno-pod-powierzchnia-ciala-

28-29.05 - STACJA TANIEC (Stacja Orunia GAK - Gdańsk) – 2x2 czyli Teatr Amareya i Goście

28.05.2015

g. 19.00 - „Macbeth Badya” - spektakl teatru Kasba Arghya (Indie)

g. 20.00 - promocja książki „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie” i rozmowa z autorką dr Katarzyną Pastuszak – prowadzenie: dr Barbara Świąder-Puchowska

 

29.05.2015

g. 19.00 - „Yameru maihime_prolog” (Chora księżniczka_prolog) – solo Katarzyna Pastuszak, muzyka na żywo: Joanna Duda - premiera trójmiejska

g. 20.30 - koncert J=J (Joanna Duda/Jan Młynarski)

 

30.05-4.06.2015 – Warsztat Kalaripayattu i Kathakali

Prowadzenie: Manish Mitra i Raju Bera (Teatr Kasba Arghya, Indie)

 

Godziny warsztatów:

30.05-31.05 - g. 12.00-16.00

1-4.06 – g. 16.00-20.00

 

Koszt warsztatów:

150 ,- (ulgowy/studencki), 170 ,- (normalny)

Ilość miejsc ograniczona.

 

Zapisy: Anna Karasińska: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem: 58 306 66 76 w.37

 

Więcej info: www.gak.gda.pl; facebook.com/StacjaOrunia

 

Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska

 

6.06 – „Yameru maihime_prolog”

poniedziałek, 11 maj 2015

6.06 – „Yameru maihime_prolog”

FESTIWAL POSZUKIWANIE ALTERNATYWY – Teatr Realistyczny Skierniewice

(solo: Katarzyna Pastuszak/muzyka: Joanna Duda) - ; więcej info: http://www.realistyczny.pl/

YAMERU MAIHIME_PROLOG
Koncept i wykonanie: Katarzyna Pastuszak
Muzyka: Joanna Duda „Yameru maihime_prolog” to pierwsza część tryptyku inspirowanego postacią Hijikaty Tatsumiego - ojca japońskiego tańca butō. Tytuł projektu odwołuje się do quasi-autobiograficznej powieści autorstwa Hijikaty Tatsumiego pt. Yameru maihime (Tańcząca chora księżniczka). Spektaklem „Yameru maihime_prolog” Katarzyna Pastuszak otwiera cykl, w którym z jednej strony sięgać będzie do własnego dzieciństwa, z drugiej zaś podejmie dialog z koncepcjami japońskiego artysty. Projekt „Yameru maihime” autorstwa Katarzyny Pastuszak zbiega się z publikacją książki pt. „Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie” autorstwa Pastuszak i stanowi kolejny etap jej poszukiwań na obszarze butō.

11.06 MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL SZTUK PERFORMATYWNYCH APART (Katowice)

„2” (solo: Katarzyna Pastuszak/muzyka: Joanna Duda)

więcej info: http://www.apart.art.pl/fest.htm

"Nomadka" na Grenlandii

piątek, 03 kwiecień 2015

O "NOMADCE" W TELEWIZJI GRENLANDZKIEJ - NUUK TV

http://www.nuuktv.gl/nyhed/nomadic-woman/

 

 

KILKA SŁÓW O "NOMADCE" W TVP POLONIA w programie "Polacy tu i tam" 28.02.2015

http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polacy-tu-i-tam/wideo/28022015/18776589

Najnowsza publikacja Katarzyny Pastuszak z Teatru Amareya

Ankoku butoh Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”

Wydawnictwo Universitas, KrakóW 2014

 

Kompendium wiedzy na temat japońskiego tańca butoh i japońskiej awangardy lat 1960., a w szczególności szczegółowa analiza twórczości ojca butoh – Hijikaty Tatsumiego - jest już dostępna! Nakładem wydawnictwa UNIVERSITAS w Krakowie ukazała się książka pt. „Ankoku butoh Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie” autorstwa Katarzyny Pastuszak znanej z Teatru Amareya. Książka niezwykła, wprowadzająca nas w niezwykły świat japońskiej awangardy i w kosmos twórczości tancerza, choreografa i pisarza - Hijikaty Tatsumiego... Obowiązkowa pozycja dla japonofilów i wszystkich kochających taniec, ciało i poezję.

 

TU MOŻESZ ZAMÓWIĆ KSIĄŻKĘ:

Link: http://www.universitas.com.pl/ksiazka/Ankoku_but__333__Hijikaty_Tatsumiego_teatr_ciala_w_kryzysie_3379.html

 

NOMINACJA DO NAGRODY „SPLENDOR GEDANENSIS” DLA KATARZYNY PASTUSZAK Z TEATRU AMAREYA

 

Katarzyna Pastuszak otrzymała nominację do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię interdyscyplinarnego projektu performatywnego pt. „NOMADKA” i jego prezentację na 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio. Nominacja ta, przyznana przez Fundajcę Pomysłodalnia, plasuje dr Katarzynę Pastuszak wśród najwybitniejszych postaci kultury i sztuki takich jak Magdalena Grzebałkowska, Paweł Huelle, Adam Orzechowski, czy Romuald Wicza-Pokojski, również nominowanych do tejże nagrody.

 

Trójmiejski Teatr Amareya ponownie na Grenlandii

 

2-17 marca 2015

 

Po zeszłorocznych sukcesach zagranicznych w Japonii, na Grenlandii, w Izraelu i Rosji, trójmiejski kolektyw Amareya Theatre & Guests znów zaprezentuje się poza granicami Polski. Na zaproszenie Teatru Narodowego w stolicy Grenlandii - Nuuk oraz Sisimiut Kulturhus i szkoły Teknikimik Ilinniarfik artystki Amareya zaprezentują swoje spektakle na Grenlandii.

 

Sisimiut Needs a Hero”, Sisimiut

W dn. 2-12 marca 2015 część zespołu Amareya Theatre & Guests będzie przebywała w Sisimiut, gdzie wraz z młodzieżą ze szkoły średniej Teknikimik Ilinniarfik stworzy spektakl pt. „Sisimiut Needs a Hero”. Praca nad spektaklem będzie miała miejsce w Sisimiut Kulturhus, a premiera spektaklu z udziałem 22 uczniów, który przygotują z nimi trzy artystki z zespołu Amareya Theatre & Guests (K. Pastuszak, J. Duda, A. Śliwińska) zaplanowana jest na 11.03.2015 na scenie Sisimiut Kulturhus.

Nomadka”, Teatr Narodowy na Grenlandii, Nuuk

Natomiast w dn. 15-16 marca 2015 kolektyw Amareya Theatre & Guests zaprezentuje swój spektakl „Nomadka” (reż. K. Pastuszak) w Teatrze Narodowym Grenlandii w Nuuk. W spektaklu wystąpią: Louise Fontain (Grenlandia/Norwegia), Joanna Duda (muzyka na żywo), Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska, Katarzyna Pastuszak, Anna Kalwajtys, Magdalena Jędra i Daniela Komędera.

 

30.12. Ofelia_remix

poniedziałek, 22 grudzień 2014

30.12.2014, godz. 19:00

METROPOLIA JEST OKEY, Centrum Św. Jana

Ofelia_remix to spektakl Teatru Amareya na podstawie W. Shakspeara i H. Müllera - Hamlet i Die Hamletmachine- ale jest to próba wyodrębnienia z tych tekstów postaci kobiecych. Tytułowy "remix" dotyczy nie tylko faktu "remiksowania" przez artystki elementów dotychczasowych realizacji, jest to także próba "zremiksowania" stereotypów i kobiecych przyzwyczajeń do własnych ograniczeń, w celu ukazania triumfu kobiety, poszukującej dialogu w społeczeństwie. "Ofelia_remix" to kolejna odsłona projektu performatywnego trójmiejskich artystek działających wspólnie jako kolektyw "Amareya Theatre & Guests".

Do kolektywu należą: Dorota Androsz, Joanna Duda, Anna Kalwajtys, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska.

http://kultura.trojmiasto.pl/Teatr-tanca-imp400278.html

WSTĘP WOLNY

16.11 PUSTY DOM_Wrocław

czwartek, 13 listopad 2014

 

PUSTY DOM

16.11.2014 godz. 20:00

Centrum Inicjatyw Artystycznych

Wrocław

 

http://wroclaw2016.pl/teatr-amareya-pusty-dom-w-ramach-laboratorium-ruchu-esk-2016/

Pusty dom” to próba oswajania przestrzeni krajobrazu po stracie, opowieść o znikających punktach oparcia i dogasającym płomieniu życia. Dom to nie tylko miejsce, ale także wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa, poczucie godności, zakorzenienia w świecie, kontaktu ze sobą, swoim ciałem i jego historią. Moment straty, w którym nasz dom przestaje istnieć, wyznacza przełom. To początek powolnego poszukiwania sensu i zapełniania pustki. Ciało, wzruszone i bezbronne, rozpięte między lękiem a potrzebą miłości, dryfuje szukając samego siebie w spotkaniu z innym ciałem.

więcej o spektaklu: http://www.teatramareya.pl/index.php/pl/spektakle/23-2012/68-pusty-dom

"2" na SUKKOT FESTIVAL - Izrael

niedziela, 05 październik 2014

8 października 2014

Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda na Międzynarodowym Festiwalu SUKKOT na Pustyni Negew w Izraelu

Teatr Amareya jest w tym roku ciągłym ruchu! Zaraz po powrocie z pokazów „Nomadki” na Grenlandii, artystki - Joanna Duda i Katarzyna Pastuszak zaprezentują w dn. 8 października duet pt. „2” w ramach Międzynarodowego Festiwalu SUKKOT w Adama Dance Centre w Mitzpa Ramon (Izrael). Podczas festiwalu, w dn. 9 października artystki poprowadzą także warsztaty improwizacji tanecznej z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy. Widownia festiwalu będzie miała także okazję wysłuchać solowego koncertu Joanny Dudy, podczas którego artystka zaprezentuje fragmenty autorskiego materiału, którym podbiła serca melomanów w Japonii.

Pobyt polskich artystek na Międzynarodowym Festiwalu SUKKOT w Adama Dance Centre w Mitzpa Ramon (Izrael) odbywa się dzięki wsparciu Instytutu Polskiego w Tel Awiwie, Instytutu Adama Mickiewicza oraz Adama Dance Centre w Mitzpa Ramon.

NOMADKA

na 11th Theatre X International Dance and Theatre Festival IDTF 2014 w Tokio

LIPIEC 2014

3-4.07.2014 - warsztaty dla widowni Theatre X w Tokio

5.07.2014 - prezentacja spektaklu „NOMADKA” w ramach IDTF Theatre X w Tokio

6.07.2014 - prezentacja autorskiego projektu wieczoru poezji Tadeusza Różewicza czytanej przez Amareya Theatre & Guests z muzyką Joanny Dudy, w ramach oficjalnej Gali Zamykającej 11th Theatre X International Dance and Theatre Festival IDTF 2014 w Tokio;

 

24.05 Mushi no hokō

czwartek, 22 maj 2014

Mushi no hokō Teatr Amareya & Joanna Duda

24 maja 2014 (sobota) godz. 19:00-19:45

Miejsce : Aula 1.43 Wydział filologiczny UG

http://www.madeinazja.ug.edu.pl/performance-teatr-tanca-butoh-teatr-amareya/

Koncept: Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda, Aleksandra Śliwińska
Wykonanie: Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda, Aleksandra Śliwińska
Muzyka: Joanna Duda
Video: Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda